Publicat de: damianion | Mai 31, 2017

Împliniri binecuvântate de Rusalii

Împliniri binecuvântate de Rusalii

Dupa Inaltarea Domnului Isus la Sarbatoarea Cincizecimii la Ierusalim (Lev.23:15,16 – sarbatoarea secerisului, Exod 23:16, a saptamanilor – Exod 34:22, a incheierii saptamanilor, – Numeri 28:26) se implineste fagaduinta Mantuitorului cu privire la pogorarea Duhului Sfant.

Promisiune implinita

Ioel profeteste despre pogorarea Duhului Sfant in jurul anului 835 i.H (Ioel 2:28). Pana in acel moment, al Rusaliilor, Duhul Sfant nu fusese cu ucenicii in felul in care urma sa fie, dar de acum incolo, El avea sa locuiasca in ei –Io.14:17. In Vechiul Testament, Duhul Sfant a venit peste oameni, dar nu ca o prezenta necurmata, care sa locuiasac in ei – Ps.51:11. Incepand cu ziua Rusaliilor, Duhul Sfant a locuit permanent in oamenii lui Dumnezeu – Io.14:16.

La Rusalii Dumnezeu Isi implineste promisiunea. Venirea Duhului Sfant – Ioel 2:28, F.A.2 (sunet, aspect vizibil, experimentarea unei minuni). Duhul Sfant vine sa locuiasca in noi in clipa in care suntem mantuiti, dar pentru a fi umpluti de Duhul Sfant trebuie sa studiem Cuvatul, sa petrecem timp in rugaciune si meditatie si sa traim in ascultare de Domnul – Efes.1:13-14, 5:18-19. Venirea Duhului Sfant la Rusalii i-a constituit pe ucenici in Biserica, Trupul Domnului. Prin Duhul Sfant am fost botezati cu totii – 1Cor.12:13, Rom.6:4-7, Gal.3:27-29, Efes.2:11-23, 4:5.

Marturie implinita

Scriptura prezinta unitatea ucenicilor la Rusalii. In cartea Faptele Apostolilor ucenicii sunt uniti de: rugaciune – 1:14-15, increderea in Dumnezeu – 1:24-26, Duhul Sfant – 2:4, 16-21, slujirea lor – 2:4, 8, 11, 22-36, staruinta lor in cele duhovincesti – 2:42, teama de Dumnezeu – 2:43, nevoile lor – 2:44-45, Templu – 2:46, lauda la adresa lui Dumnezeu – 2:47 si marturia lor buna – 2:47.

Darul vorbirii in limbi la Rusalii a avut drept scop vestirea simultana a Evangheliei catre reprezentanti ai mai multor neamuri. Dumnezeu a dat Legea Sa intr-o singura limba, unui singur neam, dar Evanghelia Sa a dat-o in toate limbile, tuturor oamenilor. Cei care au vorbit in limbi au vestit lucrarile minunate ale lui Dumnezeu – F.A.2:11. Calvin spunea: ,,Apostolilor li s-a daruit capacitatea de a cunoaste diferite limbi, astfel ca ei au putut vorbi cu fiecare natiune in limba ei si au putut tine adevarate comunicari si conferinte cu ascultatorii.” Analizand vorbirea in limbi de la Rusalii, putem observa ca aceasta difera de cea din Corint si cea din zilele noastre. Grigorie de Nissa spunea: ,,Asa cum Babel a adus ca pedeapsa confuzia limbilor, tot asa darul rusalian, vorbirea in limbi simbolizeaza reunirea celor imprastiati.”

Aparitia vorbirii in limbi la Rusalii nu trebuie sa constituie o dovada ca limbile trebuie sa insoteasca in mod obligatoriu darul Duhului. Daca asa ar sta lucrurile, de ce nu se pomeneste de o vorbire in limbi cu ocazia: convertirea celor 3000 – F.A.2:41, convertirea celor 5000 – F.A.4:4, primirea Duhului Sfant de catre samariteni – F.A.8 :15.

Este important sa luam impreuna ceea ce citim in Evanghelia dupa Marcu ,,Vor vorbi in limbi noi’’ (Marcu 16:17) cu faptul ca evanghelistul Luca inlocuieste ,,limbi noi” cu ,,alte limbi”. In greaca ,,eterais glosais” (Luca 1:4, 8, 11) inseamna facultatea de a vorbi in limbi pe care niciodata nu le-ai invatat. Textul grecesc in original pentru ,,limbi noi’’ este ,,glosais kainais”. “Kainais” inseamna nou obiectiv, nu nou care nu a mai existat, e nou numai pentru mine, pe cand nou care n-a mai existat  este “neais”. Deci, aceste limbi vor fi noi doar pentru ucenicii care le vor vorbi la Rusaliisi nu pentru ascultatori (F.A.2:8). Aceasta promisiune nu are nimic de a face cu vorbirea in limbi a corintenilor, care vorbeau in limbi neintelese si inexistente.

Caracteristicile vorbirii in limbi la Rusalii: Vorbirea in limbi s-a revarsat deodata peste toti aceia care erau in acelasi loc. Limbile vorbite au fost intelese de ascultatori si nu a fost nevoie sa fie traduse. Nu a fost o vorbire unica pentru toti credinciosii, ci au fost ,,felurite limbi”. Vorbitorii in alte limbi a fost in stare constienta cand au vorbit in alte limbi, ei nu au fost in extaz, nici in transa inconstienta. Vorbirea in alte limbi nu a fost nici cantare, nici rugaciune, ci predicare. Vorbirea in limbi a avut si un pronuntat caracter simbolic. Punctul principal fiind revarsarea Duhului Sfant.

Convertire implinita

La Rusalii miracolul s-a realizat asupra vorbitorilor si nu asupra ascultatorilor. De asemenea, este prezentata convertirea celor care cred si se pocaiesc: inimi strapunse de Duhul lui Dumnezeu – 2:37 (simt vinovatia si cauta voia lui Dumnezeu); oameni care asculta de Dumnezeu – 2:41 (experimenteaza pocainta, mantuirea si cresterea spirituala).

Pastor Ion Damian

 

Anunțuri

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: