Publicat de: damianion | martie 4, 2013

VIAŢA ŞI ACTIVITATEA LUI DUMITRU CORNILESCU

pozaDumitru Cornilescu s-a născut din părinti crestini ortodocsi, în comuna Slasoma, jud. Mehedinti, la data de 4 aprilie 1891. Tatăl său era învătător, iar mama casnică. Amândoi bunicii lui fuseseră preoti.

Dumitru urmează scoala primară în comuna natală, sub îngrijirea tatălui său. După terminarea scolii primare, pleacă la Bucuresti pentru a urma cursurile Seminarului Teologic Ortodox, încercând să continue traditia preotească din familia sa.

În această perioadă, se apleaca asupra bogatei literaturi crestine multi-seculare a Bisericii Ortodoxe, dar intră în contact cu cărti neoprotestante.

După terminarea seminarului, urmează cursurile Institutului Teologic Ortodox din Bucuresti. Deja credinta sa este impregnată de ideile biblice intalnite in cartile protestante, bazate pe Biblie, considerând ca Biserica Ortodoxă are nevoie de o trezire spirituală aşa cum au avut loc în America secolului 19 cât şi în Europa de Vest în secolele trecute. Devine tot mai încredinţat de ideea – aşa cum avea să relateze mai târziu, – că, creştinii ortodocşi din ziua de astăzi sunt cu toţii într-o stare duhovnicească proastă, necesare pentru îndreptare fiind Biblia, într-un limbaj accesibil tuturor. Îsi însuseste tot mai multe idei protestante şi îşi clădeşte, pornind de la ele, o mântuire primită prin credinţă, individuală şi rationalistă, separată de tradiţii şi datini băbeşti, înţelegândul altfel pe Hristos şi părtăşia cu Sfinţii lui Dumnezeu.

Între 1912-1916 frecventează biserica „Cuibul cu barză” din Bucureşti, unde preotul Tudor Popescu începuse să propovăduiască idei religioase biblice. Prin „noutatea” oferită, Teodor Popescu devine un model pentru studentul Cornilescu, de la acesta învătând a predica.

Iată cum definea cunoscutul filosof si gazetar Nae Ionescu activitatea din acea perioadă a lui Cornilescu:

„De trei ani se continua stăruitor, la „Cuibul cu barza”, acţiunea evanghelizatoare, eminamente , a preoţilor T. Popescu şi D. Cornilescu, prin predici şi prin cărţi.”

Tudor Popescu începuse să elimine pasaje din Sfânta Liturghie, potrivit cu ideile de „înnoire” a Bisericii. De pildă, nu mai spunea în cadrul slujbei „Prea Sfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pre noi” şi nici „Pentru rugăciunile sfinţilor părinţilor noştri…”

Aceasta este perioada în care Cornilescu începe să traducă Biblia în limba română cât şi scrieri protestante de marca considerate de el utile pentru trezirea religioasă a românilor ortodocşi.

Vrăşmaşi adevărului s-au opus şi de data aceasta şi marele bărbat al credinţei adevărate este îngenuncheat de intrigile şi răutăţile confraţilor săi de slujbă.

I se pune în vedere să părăsească ţara. Astfel el a murit departe de România în frumoasa ţară a cantoanelor, Elveţia.

Biblia tradusă de el pentru prima dată într-un limbaj accesibil tuturor românilor a stat mai apoi la baza convertirii multor mii şi zeci de mii de români care astăzi sunt născuţi din nou şi frecventează adunările evanghelice de la noi din ţară şi din străinătate.

Domnul să fie slăvit şi pentru un astfel de bărbat. Aşteptăm şi azi astfel de faclieri ai adevărului, aşteptăm să ne dăruiască Domnul mari oameni ai credinţei.

Reforma Spirituala, anul II, nr.9


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat: