Publicat de: damianion | februarie 20, 2013

Noua taxa auto, aprobata de Guvern. Ce noutati a anuntat ministrul Mediului?

Taxa auto, aprobata de Guvern. Ce noutati a anuntat ministrul Mediului

Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la inmatricularea masinilor, inlocuind actuala taxa auto.

„Am adoptat ordonanta privind timbrul de mediu. Termenul de intrare in vigoare este 15 martie. Pana atunci vor fi adoptate normele metodologice. Ca noutate, proiectul de OUG acorda un eco tichet pentru masinile electrice in valoare de 2.500 de euro. In cazul Euro 5 nivelurile la motorina si benzina sunt aproape la fel”, a declarat ministrul Mediului Rovana Plumb dupa sedinta de Guvern.

Executivul a anuntat recent ca a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Guvernul trebuia sa ia marti o hotarare cu privire la timbrul de mediu ce va fi aplicat in 2013. Promisiunea a fost facuta chiar de premierul Ponta, care a anuntat ca noua taxa auto va fi avizata prin Ordonanta de Urgenta si aplica imediat dupa publicarea in Monitorul Oficial.

Trasportatorii cred ca nu mai este loc de noi surprize in ceea ce priveste timbrul de mediu aplicat din 2013.

Specialistii sunt impotriva taxei auto

Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere, a precizat ca transportatorii nu au fost invitati la discutii cand s-a stabilit principiul care va sta la baza taxei si ca ei nu pot propune modificari pentru o varianta pe care o considera incorecta.

„S-au grabit, presati de imprejurari. N-au tinut cont de niciun fel de propunere de aplicare corecta a principiului poluatorul plateste”, a afirmat Augustin Hagiu.

Acesta a spus ca este cazul ca, din nou, sa intervina Comsia Europeana, pentru a indrepta greselile facute de guvernanti.

„Normal ar fi fost ca acest timbru de mediu sa fie asociat impozitului anual, el sa aiba o valoare 0 in primii cinci ani de utilizare a masinii noi. Este ceea ce se intampla in Austria, in Germania”, a spus Hagiu.

„Constructia legislativa trebuie sa aiba la baza studii de impact si discutii cu specialistii. Asa se face. Asta e principiul care ar trebui sa guverneze actele normative in 2013”.

Consultantul a spus ca taxa auto este in continuare „intr-o zona cetoasa”.

Sursa: http://www.business24.ro


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat: