Publicat de: damianion | ianuarie 9, 2013

Primii pasi spre o alimentatie sanatoasa

Intrebarea vine, cu ce sa incepem atunci cand o viata intreaga am consumat mancare gatita in procent de 90% si foarte putine cruditati?

Daca nu avem probleme cu sanatatea, putem pastra orice ingredient din alimentatia precendenta, orice fel de mancare gatita si pe parcurs corpul ne va indica ce trebuie sa eliminam prin felul in care ne vom simti: ingreunati la digestie sau liberi si plini de viata. Sa cautam sa avem rabdare cu noi insine, lasandu-ne corpul sa aprecieze noile gusturi si mai ales sa doreasca preparatele vii.

Daca nu vom incepe cu pasi marunti cum este recomandat, ne vom da batuti,  fiindca vom fi coplesiti. Ca si sfat, straduiti-va sa integrati pe langa alimentatia dvs. obisnuitat un procent cat mai mare de cruditati locale si care mai ales sunt in sezon. In perioada iernii nu cumparati produse importate, pline de pesticide si fara gust. Dati si bani grei pe ele, iar calitate nutritionala nu exista. Trebuie sa va uscati la temperatura de 40C rosii, ardei, vinete si alte legume, cat si multe fructe atunci cand le este vremea iar iarna le puteti doar hidrata si vor fi ca si proaspete la gust si culoare. In felul acesta veti economisii si banii si veti avea si ingrediente de calitate. Cititi postarea in care povestesc despre tot procesul care este exagerat de simplu.

Daca insa avem probleme cu sanatatea, acestea se pot rezolva cu un regim strict raw vegan in care sucul de grau, germenii si vlastarii, combinatiile total corecte de alimente naturale trebuie sa ocupe cel mai important loc si nimic nu trebuie facut “dupa ureche”. Pentru cei care prefera sa aleaga varianta cea mai simpla, exista multe Institute de Sanatate in lume, care vindeca atat boli simple cat si boli incurabile sau cancere in stadii finale.

Pentru incepatori si cei care doresc sa incerce asemenea preparate

  • Veti avea nevoie de un blender bun, peste 900W. Daca aveti un blender mai slab, atunci tocati toate ingredientele inainte, adaugati cantitati mici cat si suficienta apa. Este o bataie mare de cap cu cele slabe, insa in lipsa de altceva nu aveti ce face.
  • Veti avea nevoie de un storcator cu ax melcat manual pentru a va face singuri acest suc de grau sau din alte feluri de frunze. Storcatoarele clasice, centrifugale nu vor reusi niciodata sa scoata sucul din frunze.
  • Site de inox sau ceramice pentru germinat diverse feluri de seminte.
  • Rasnita pentru macinarea nucilor sau semintelor.
  • Gasiti pana in prezent 16 retete video care apar saptamanal in cadrul show-ului Ligia’s Kitchen.

Doar pentru cei care se gandesc sa introduca pe termen lung mai multe preparate sanatoase si se gandesc ca vor sa nu le lipseasca nimic

  • Un blender care sa aiba peste 1,000W poate sa fie Philips sau mai performate Vitamix sau Blendtec. Acesta ajutat de o cantitate de lichid (pentru a nu se bloca), va va ajuta marunti si trasforma totul in pasta fina si anume: pentru a face o frisca sau smantana, o crema de ciocolata sau un tort, cat si la pateuri, supe si alte delicii.
  • Un robot de bucatarie, pentru tocat, maruntit, pentru amestecare, etc. Toata lumea cred ca are deja unul in bucatarie.
  • In perioada de tranzitie de la mai mult gatit la crud, veti avea nevoie si de un uscator de fructe/deshidrator (profesional) sau cuptor cu termostat (gatiti pana la 40C), unde veti putea sa va faceti paine, chiftelute, hamburgeri, pizza, batoane din cereale, clatite din fructe, vegeta, fructe si legume uscate pentru iarna si primavara, etc.
  • Un storcator de fructe si legume profesional cu un ax sau doua melcate. Storcatoare prin presare la rece nu se compara deloc cu cele centrifugale care distrug toti nutrientii prin incalzire exagerata. In general storcatoarele prin presare la rece, chiar si modelele mai ieftine, sunt superioare celor centrifugale.
  • Un germinator automat sau manual insa cum am zis puteti folosi si o sita de inox sau tavite cu pamant in care sa va puneti graul.

Primul Pas

Putem incepe cu rarirea/inlocuirea deserturilor bogate in zahar si din fainuri extra rafinate, lipsite total de nutrienti, cu cele preparate cat mai simplu, din ingrediente pline de viata si energie. Acestea sunt foarte simplu de facut, foarte delicioase si se pot prepara intr-un timp record, de 3-10 minute insa veti avea nevoie de un blender (peste 900W) si poate o rasnita.

Al Doilea Pas

Al doilea pas ar fi incercarea smoothie-urilor verzi (cu gust de inghetata lichida), care pe parcurs se vor consuma zilnic sau la doua zile. In smoothies nu vom adauga prea multe frunze din prima, ci mai mult fructe si pe parcurs putem adauga mai multe frunze comestibile. Aceste smoothie-uri sunt pline de fibra si va vor ajuta sa eliminati marea parte a reziduurilor blocate de-a lungul anilor in intestine, eliminand totodata constipatia si ajutand enorm la procesul de detoxifiere a corpului. Masa de dimineata poate fi inlocuita cu smoothie-ul verde, care este foarte hranitor, bogat in nutrienti.

Vedeti link-ul de mai sus pentru retete si multe informatii. Daca aveti un blender de viteza mica adaugati ingredientele pe parcurs, tocate in prealabil pentru a ajuta blenderul. Daca aveti deja un blender de peste 1.000 W, considerati-va fericiti. Acesta va trasforma totul intr-o pasta cu textura unei inghetate. Mare grija — nu mixati totul mai mult de 2 minute, deoarece calitatea nutritionala va fi alterata datorita vitezei si incalzirii lamei.

Vom incerca de asemenea sa presaram meniul zilnic cu mancaruri raw adaptate dupa gustul nostru. Nu uitati ca tot ce mancam trebuie sa aiba gust placut, sa ne satisfaca papilele gustative. Nimic nu trebuie mancat din scarba. Retetele saptamanale de la show-ul Ligia’s Kitchen va vor ajuta enorm.

Al Treilea Pas

Combinarea corecta a ingredientelor ocupa locul cel mai de vaza daca ne dorim sa fim sanatosi. Daca vom face combinari gresite, atunci ne vom alege cu crampe puternice, balonari, stari de oboseala, dureri de cap, indigestie, etc.

Al Patrulea Pas

Vom trece mai departe si vom incepe sa germinam seminte curate si diverse cum ar fi ridichi, trifoi, lucerna, kale, floarea soarelui, grau, ovaz, fasole mung, linte, naut, etc. Ca un sfat, incercati-le pe toate, iar dupa aceea alegeti cateva soiuri care va plac la gust. Noi spre exemplu, nu consumam vlastari din familia fasolei deoarece gustul ni se pare prea puternic. Intorcandu-ne la vlastari si germeni, acestia trebuie sa fie prezenti zilnic pe masa noastra, indiferent daca e vara, iarna sau primavara. La acest magazin gasiti tot felul de seminte de germinat bio sau conventionale.

Acestia nu trebuie tocati, maruntiti sau facuti pasta. Recomandarea ideala este sa-i mancam proaspeti, asa cum sunt, amestecati cu diferite dressing-uri sau in salate. Daca doriti mai multe informatii despre felul in care sa-i cultivati, va recomand cartea Germeni si Vlastari, Surse de Sanatate si Energie (nu este pe stoc se va re-edita curand). Aceasta carte cuprinde informatii de germinare cat si informatii legate de beneficiile terapeutice ale 14 feluri de seminte destinate germinatului. Nu toate semintele se germineaza, mare grija cu fasolea fiindca doar anumite tipuri sunt comestibile.

Doza care acopera nevoile nutritionale zilnice ale unui adult este de 6 cani (de 200 ml) si asta se stia inca din 1970, imediat ce un studiu a fost eliberat la Universitatea Puget Sound.

Acestia sunt surse concentrate de toate mineralele de care omul are nevoie cat si calciu si magneziu, amino-acizi si proteine complete, vitamine chiar si cele greu de gasit in legume, precum vitamina K iar toti sunt bogati in antioxidanti care lupta pentru noi impotriva bolilor precum cancerul. “Institutul National de Cercetare John Hopkins, a raportat ca vlastarii de broccoli sunt de 50 de ori mai efectivi in lupta contra cancerului decat planta matura de broccoli.”

Primavara si vara trebuie sa asimilam cat mai multa clorofila care ne va ajuta enorm in detoxifiere cat si in mentinerea unui corp sanatos, plin de energie si viata. Bogatia de verdeturi de pe piata este de partea noastra, asa ca haideti sa aducem cat mai mult verde in farfuria noastra!

Al Cincilea Pas

Incepeti sa va faceti sucul de grau zilnic, care reprezinta o sursa fara egal de nutrienti. Proprietatile lui au fost recunoscute inca din 1920 si continua sa uimeasca lumea prin capacitatile sale exceptionale. Cititi mai multe informatii despre sucul de grau.

Veti avea nevoie de un storcator cu ax melcat, manual pentru a va face singuri acest suc de grau sau din alte feluri de frunze. Storcatoarele clasice, centrifugale nu vor reusi niciodata sa scoata sucul din frunze. Aceasta capacitate o au doar cele prin presare la rece, cu un ax sau doua axe melcate.

Al Saselea Pas

Consumati zilnic cate 2-3 litri de sucuri verzi presate la rece, preparate din orice fel de frunze comestibile amestecate cu sucul de mere. Fructele nu se combina cu legumele, insa frunzele nu sunt considerate legume deci combinati-le fara probleme. Aici veti gasi mai multe retete de sucuri verzi (categoria racoritoare).

Rotiti frunzele de la o zi la alta si nu folositi acelasi fel de frunze mereu deoarece corpul are nevoie si de alti nutrienti care poate nu se gasesc in aceeasi frunza.

Al Saptelea Pas

Introduceti algele marine in viata dumneavoastra, sub forma obisnuita sau chiar si suplimente! Chiar si in forma uscata sunt cele mai bogate surse de minerale din toata lumea si au proprietati fara egal. Va recomand articolul despre Chlorella si Spirulina, pentru a vedea efectele acestora in corpul omenesc. Nu uitati ca sunte mii de specii de alge marine care se pot achizitiona si folosi aproape zilnic in salate, supe, sub forma de sushi vegetal, etc.

Al Optulea Pas

La punctul acesta vom  incearca sa dedicam o masa pe zi preparatelor raw si de aici va las cu increderea si speranta ca sanatatea va spori, si stiu ca va veti simti minunat, mai usori, mai liberi, mai optimisti si plini de viata! Va recomand cu caldura episoadele show-ului Ligia’s Kitchen!

Sursa: http://ligiapop.com


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat: