Publicat de: damianion | iunie 10, 2011

Rusalii, Sarbatoarea Pogorarii Duhului Sfant

Impliniri binecuvantate

de Rusalii

 

Sarbatoarea Cincizecimii – Lev.23:15, 16

  • Rusaliile, Cincizecimea = Sarbatoarea secerisului – Exod 23:16; a saptamanilor – Exod 34:22; a incheierii saptamanilor – Numeri 28:26.
  • Ziua pogorarii Duhului Sfant

 

I.               Promisiune implinita

1.     Ioel profeteste despre pogorarea Duhului Sfant in jurul anului 835 i.H – Ioel 2:28

  1. Pana in acel moment, al Rusaliilor, Duhul Sfant nu fusese cu ucenicii (in felul in care urma sa fie), dar de acum incolo, El avea sa locuiasca in ei – Io.14:17.
  2. In Vechiul Testament, Duhul Sfant a venit peste oameni, dar nu ca o prezenta necurmata, care sa locuiasac in ei – Ps.51:11
  3. Incepand cu ziua Rusaliilor, Duhul Sfant a locuit permanent in oamenii lui Dumnezeu – Io.14:16. 

2.     La Rusalii Dumnezeu Isi implineste promisiunea

  1. Venirea Duhului Sfant – Ioel 2:28 – Fapte.2
  • sunet,
  • aspect vizibil,
  • experimentarea unei minuni.
  1. b.      Duhul Sfant vine sa locuiasca in noi in clipa in care suntem mantuiti, dar pentru a fi umpluti de Duhul Sfant trebuie sa studiem Cuvatul, sa petrecem timp in rugaciune si meditatie si sa traim in ascultare de Domnul – Efes.1:13-14, Efes.5:18-19.

3.     Venirea Duhului Sfant la Rusalii i-a constituit pe ucenici in Biserica, Trupul Domnului

–         prin Duhul Sfant am fost botezati cu totii – 1Cor.12:13, Rom.6:4-7, Gal.3:27-29, Efes.2:11-23, 4:5.

 

II.          Marturie implinita

1.     Unitatea ucenicilor la Rusalii. Ucenicii sunt uniti de:

  • rugaciune – 1:14-15
  • increderea in Dumnezeu – 1:24-26
  • Duhul Sfant – 2:4, 16-21
  • slujirea lor – 2:4, 8, 11, 22-36
  • staruinta lor in cele duhovincesti – 2:42
  • teama de Dumnezeu – 2:43
  • nevoile lor – 2:44-45
  • Templu – 2:46
  • lauda la adresa lui Dumnezeu – 2:47
  • marturia lor buna – 2:47 

2.     Darul vorbirii in limbi la Rusalii a avut drept scop vestirea simultana a Evangheliei catre reprezentanti ai mai multor neamuri

  1. Dumnezeu a dat Legea Sa intr-o singura limba, unui singur neam, dar Evanghelia Sa a dat-o in toate limbile, tuturor oamenilor.
  2. Cei care au vorbit in limbi au vestit lucrarile minunate ale lui Dumnezeu – Fapte.2:11.
    • Calvin spunea: ,,Apostolilor li s-a daruit capacitatea de a cunoaste diferite limbi, astfel ca ei au putut vorbi cu fiecare natiune inlimba ei si au putut tine adevarate comunicari si conferinte cu ascultatorii.”
    • Analizand vorbirea in limbi dela Rusalii, putem observa ca aceasta se difera de cea din Corint si cea din zilele noastre.
    • Grigorie de Nissa spunea: ,,Asa cum Babel a adus ca pedeapsa confuzia limbilor, tot asa darul rusalian, vorbirea in limbi simbolizeaza reunirea celor imprastiati.”

3.      Aparitia vorbirii in limbi la Rusalii nu trebuie sa constituie o dovada ca limbile trebuie sa insoteasca neaparat darul Duhului. Daca asa ar sta lucrurile, de ce nu se pomeneste de o vorbire in limbi cu ocazia:

  1. convertirea celor 3000 – Fapte.2:41
  2. convertirea celor 5000 – Fapte.4:4
  3. primirea Duhului Sfant de catre samariteni – Fapte.8 :15

4.     ,,Vor vorbi in limbi noi’’ – Marcu 16:17

Luca inlocuieste ,,limbi noi” cu ,,alte limbi” (gr.”eterais glosais”)– 1:4, 8, 11

  1. Facultatea de a vorbi in limbi pe care niciodata nu le-ai invatat.
  2. Textul grecesc in original pentru ,,limbi noi’’ = “glosais kainais”.
  3. “Kainais” = inseamna nou obiectiv, nu nou care nu a mai existat, e nou numai pentru mine, pe cand nou care n-a mai existat  este “neais”. Deci, aceste limbi vor fi noi doar pentru ucenicii care le vor vorbila Rusaliisi nu pentru ascultatori (Fapte.2:8).
  4. Aceasta promisiune nu are nimic de a face cu vorbirea in limbi a corintenilor, care vorbeau in limbi neintelese si inexistente.

5.     Caracteristicile vorbirii in limbi la Rusalii

  1. Vorbirea in limbi s-a revarsat deodata peste toti aceia care erau in acelasi loc.
  2. Limbile vorbite au fost intelese de ascultatori si nu a fost nevoie sa fie traduse.
  3. Nu a fost o vorbire unica pentru toti credinciosii, ci au fost ,,felurite limbi”.
  4. Vorbitorii in alte limbi a fost in stare constienta cand au vorbit in alte limbi, ei nu au fost in extaz, nici in transa inconstienta.
  5. Vorbirea in alte limbi nu a fost nici cantare, nici rugaciune, ci predicare.
  6. Vorbirea in limbi a avut si un pronuntat caracter simbolic. Punctul principal fiind revarsarea Duhului Sfant.

  

III.     Convertire implinita

1.     La Rusaliimiracolul s-a realizat asupra vorbitorilor si nu asupra ascultatorilor 

2.     Inimi strapunse de Duhul lui Dumnezeu – 2:37

  1. Simt vinovatia
  2. Cauta voia lui Dumnezeu 

3.     Oameni care asculta de Dumnezeu – 2:41

  1. Experimenteaza pocainta
  2. Experimenteaza mantuirea
  3. Experimenteaza cresterea spirituala

Ion D

poza


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat: