Publicat de: damianion | ianuarie 11, 2011

Vestitorul Evangheliei

Vestitorul Evangheliei

 

    Persoanele folosite de Dumnezeu pentru revelarea planului Sau au avut numiri semnificative in relatarea  Scripturii. Cea mai frecventa denumire a persoanelor folosite de Dumnezeu pentru transmiterea mesajului Sau a fost aceea de “profet.”  Aceasta denumire poarta in sine diferite variante, din care doua treimi sunt in Vechiul Testament, unde cel mai vechi termen este acela de “vazator” sau de cel care vede cu ochiul launtric ceea ce in mod obisnuit nu poate fi vazut. Un alt termen folosit este “vorbitor”, sugerand omul care foloseste facultatile umane ca sa vorbeasca din partea lui Dumnezeu . Un al treilea sens este “vazatorul”, adica a vedea o viziune, ceea ce constitue una dintre metodele de comunicare a mesajului divin. De asemenea se mai intalnesc şi termenii de “om al lui Dumnezeu “, “slujitorul Domnului” sau “mesagerul Domnului” (I.Imp.17:24; Ier.25:4; Amos 3:7).

     In Noul Testament termenul de profet este grecescul “profetes” care are sensul de “unul care vorbeste deschis”. Sinonimul latin pentru terminul profet este termenul “prooroc”. Dar şi cuvantul grecesc “apostolos” are intelesul de delegat ”ambasador”, “mesager” al Evangheliei. Numirea de “evanghelistes” este intalnita in Noul Testament referindu-se la cei care au fost trimisi de apostoli ca sa proclame Vestea Buna a imparatiei lui Dumnezeu .

     In Deuteronom 18:18 gasim definitia data de Insusi Dumnezeu pentru conceptului de profet: “Le voi ridica din mijlocul fratilor lor un proroc ca tine, voi pune cuvintele Mele in gura lui, şi el le va spune tot ce-I voi porunci Eu”. In sensul acesta Merril C. Tenney spunea: “Profetul este cel ce actioneaza ca purtator de  cuvant al lui Dumnezeu, primind un mesaj de la El şi proclamandu-l in acord cu porunca Lui.’’

Portretul profetului Ezechel

     Ezechel, fiul preotul Buzi, a fost deportat in Babilon in anul 597 i.Hr, stabilindu-se in statul Tel-Abb pe malurile raului Chebar. Cinci ani mai tarziu a primit chemarea de profet, probabil in jurul varstei de 30 de ani. El a mai trait dupa aceea 22 de ani.

     Gandirea lui Ezechel mai mult decat a oricatui alt profet este influentata de simbolul preotesc. Profetiile lui nu au fost primite bine, dar la scurta vreme dupa aceasta il gasim intr-o pozitie de cinste, fapt care s-ar putea datora rangului familiei sale. Majoritatea oamenilor nu au luat in serios mesajul sau.

     John B. Taylor vorbeste despre Ezechel ca fiind un om cu sufletul sensibil prins la rascrucea istoriri, care a fost condus de un zel arzator pentru Dumnezeu. Ezechel a fost un om al influentei impunandu-se in fata poporului si a batranilor din exil dobandindu-şi repede reputatia misiunii sale profetice.

     In Ezechel se intalnesc deopotriva calitatile preotului adevarat si ale profetului credincios. Ca preot, el este preocupat de sfintenia lui Dumnezeu, iar ca profet este preocupat de mesajul care i s-a incredintat simtand adanc responsabilitatea pentru poporul sau.

Initierea mesagerului

     Departe de tara natala şi departe de Templu, Ezechel are o experienta deosebita in care Insusi Dumnezeu il contacteaza. Aceasta constituie miezul  şi punctul de plecare pentru misiunea lui profetica. El are parte de o vedenie cerasca, unde Cuvantul Domnul ii vorbeste incat il ingrozeste, dar mana  Domnului a fost asupra lui. Chemarea la slujire are o insemnatate profunda deoarece  scoate la iveala necesitatea acestei chemari. Asa cum este stringenta aceasta chemare in Vechiul Testament, tot asa in Noul Testament poate fi observata insistenta asupra chemarii pentru slujire a mesagerului Evangheliei.

     Chemarea adevarata este concreta şi irezistibila pentru cel chemat de Dumnezeu care face aceasta chemare oamenilor pentru slujire. Raspunsul persoanelor chemate la slujire a fost de obicei unul de ezitare, impotrivire sau chiar nevrednicie. (Moise, Isaia, Ieremia)

     Un rol deosebit de importatnt il constituie constientizarea in ce priveste situatia mesagerului şi obiectivul slujirii dar de asemenea şi incredintarea mesagerului. Ceea ce l-a impresionat pe Ezechel ca sa devina mesagerul lui Dumnezeu  pentru casa lui Israel, a fost chemarea pe care i-a facut-o Dumnezeu prin iluminarea lui cu privire la voia Sa. Oamenii nu devin mesageri ai Evangheliei pentru ca vor ei, ci pentru ca sunt alesi şi trimisi de Dumnezeu sa o faca.

Specificul mesajului

Profetul Ezechel a avut un mesaj specific. Mesajul sau a cuprins deopotriva  adevarul cu privire la judecata lui Dumnezeu  şi binecuvantarile lui pentru natiune. Cel dintai subiect era judecata lui Dumnezeu, subiect pe care Ezechel il proclama un timp indelungat din activitatea sa profetica. Nu erau urechi şi inimi deschise pentru un asemenea mesaj, care purta amprenta divina si prezenta adevarului. Ca mesageri ai Evangheliei trebuie sa avem curajul sa-i avertizam pe oameni cu privire la consecintele pacatului şi la ziua judecatii finale. Dumnezeu este drept şi actioneaza potrivit cu dreptatea Sa. Nu trebuie neglijata nici dragostea lui Dumnezeu care este cel mai bine reflectata in jertfa de pe cruce a Fiului lui Dumnezeu – cruce pe care sta zugravita cu putere atat dragostea, cat şi judecata divina.

     Profetul Ezechel este mesagerul divin care aduce şi marea binecuvantare pentru Israel. Asemenea lui Ezechel, mesagerul Evangheliei trebuie sa fie mesagerul indurarii Domnului exprimate prin Jertfa Fiului Sau din care curge raul binecuvantarii ceresti pentru lumea intreaga. In cartea lui Ezechel poate fi observata autoritatea proclamarii sale profetice.  Mesajul Sau nu era totdeauna acceptat,  dar exprima realitatea asa cum era şi  asa cum avea sa aiba loc in viitor, determinand carecterul complet al mesajului divin. O predicare a intregului mesaj al lui Dumnezeu confera autoritate deplina mesagerului. Profetul Ezechiel a primit un mesaj complet din partea lui Dumnezeu. Exista o stransa legatura dintre mesagerul uman şi mesajul divin; mesagerul Evangheliei trebuie sa asimileze el insusi mesajul inainte de a-l transmite altora şi sa-şi corecteze propria viata cu mesajul primit. O asemenea contributie din partea  mesagerului va da mai multa autoritate mesajului pe care il transmite.

Concluzie

     Avand in vedere slujirea profetica al lui Ezechel, puten defini principiile ce ar trebui sa caracterizeze imaginea mesagerului lui Dumnezeu din zilele noastre. Astfel, ideea de a fi profet nu a apartinut lui Ezechel, ci lui Dumnezeu. Primul principiu este sa auzi chemarea, pentru ca propovaduirea nu este la libera alegere a oamenilor, ci ei sunt chemati sa propovaduiasca. Un om trebuie sa fie chemat de Dumnezeu pentru a intra in slujba de vestire a Cuvantului. Aceasta implica o cunoastere personala a lui Dumnezeu, o inima smerita si o dragoste sincera pentru oamenii carora le slujesti.

     Al doilea principiu este sa intelegi chemarea, pentru ca dupa mantuire, nici o alta hotarare de viata nu trebuie sa fie mai clara si mai sigura decat aceea de a intra in lucrarea de predicare a Evangheliei. Aceasta se infaptuieste prin Duhul lui Dumnezeu care se manifesta printr-o dorinta launtrica de a predica Cuvântul lui Dumenzeu, ceea ce conduce la al treilea principiu, si anume dorinta de a predica adevarul si mesajul Cuvantului lui Dumnezeu. Al patrulea principiu este confirmarea exterioara din partea bisericii care prin calauzirea Duhului Sfant poate vedea chemarea omului in lucrare.

     Putem spune astfel ca imaginea mesagerului lui Dumnezeu cuprinde functia de preot adevarat care sa arate spre fiinta si sfintenia caracterului lui Dumnezeu, de profet credincios care sa vorbeasca pe deplin mesajul incredintat si de pastor devotat si responsabil pentru poporul caruia slujeste ca si mesager al Celui Preainalt-vesnicul si suveranul Dumnezeu.


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat: